Idea making
Case Study: The Dot-to-Dot Impact: Every SMS, One Less Dot
Adaptabilní vizuální šablona, která proměňuje Dárcovské SMS v okamžitý viditelný dopad
Rok :
2014
Kategorie :
Social
Klient :
Wunderman
Délka trvání :
4 týdny



Zadání & Cíl :
Zadáním (v rámci Wunderman Praha) bylo vytvořit inovativní, univerzální mechaniku sociálního dárcovství, která by byla vysoce transparentní, emotivní a adaptabilní na široké spektrum sociálních problémů. Cílem bylo navrhnout technicky jednoduchý vizuální systém, který by jasně demonstroval přímou úměru mezi drobným příspěvkem (DMS) a jeho viditelným dopadem.



Výzva :
Primární výzva spočívala ve vytvoření univerzálně adaptabilní vizuální šablony pro charitu. Bylo nutné prolomit bariéru pasivity a navrhnout takovou mechaniku, která by dokázala vizuálně demonstrovat dvě akční cesty: buď Mizení (postupné odstraňování existujícího problému, např. PET lahví z moře) nebo Přidávání (postupné budování řešení, např. sázení stromů). Řešení muselo být inovativní a transparentně propojovat každou DMS s okamžitým vizuálním dopadem.






Proces :
Pod vedením Richarda Stiebitze jsem navrhla obousměrnou mechaniku "The Dot-to-Dot Impact". Koncept byl založen na vizuální siluetě vytvořené z tečkovaných čárek, kde každá čárka odpovídala jedné zaslané DMS. Tato šablona je plně reverzibilní: byla testována na odstranění problému (mizení siluety spícího bezdomovce), ale je stejně funkční i pro budování řešení. Pro vizuální důkaz adaptability jsem připravila i ukázku na ekologický problém PET lahví v moři.
Výsledek :
Tato adaptabilní mechanika se stala příkladem vizuální inovace v sociálním marketingu. Koncept okamžité vizuální zpětné vazby transformoval pasivní dárcovství do interaktivní, transparentní zkušenosti, která dramaticky zvyšuje angažovanost. Projekt potvrdil sílu koncepčního myšlení v agentuře Wunderman Praha a získal prestižní cenu Golden Drum v sekci OpenAD. Jelikož se jedná o koncept stvořený pro open-source využití, vyzývám jakoukoliv charitativní organizaci, aby tuto vizuální mechaniku volně převzala a použila pro transparentní komunikaci svého dopadu.



další projekty
Idea making
Case Study: The Dot-to-Dot Impact: Every SMS, One Less Dot
Adaptabilní vizuální šablona, která proměňuje Dárcovské SMS v okamžitý viditelný dopad
Rok :
2014
Kategorie :
Social
Klient :
Wunderman
Délka trvání :
4 týdny



Zadání & Cíl :
Zadáním (v rámci Wunderman Praha) bylo vytvořit inovativní, univerzální mechaniku sociálního dárcovství, která by byla vysoce transparentní, emotivní a adaptabilní na široké spektrum sociálních problémů. Cílem bylo navrhnout technicky jednoduchý vizuální systém, který by jasně demonstroval přímou úměru mezi drobným příspěvkem (DMS) a jeho viditelným dopadem.



Výzva :
Primární výzva spočívala ve vytvoření univerzálně adaptabilní vizuální šablony pro charitu. Bylo nutné prolomit bariéru pasivity a navrhnout takovou mechaniku, která by dokázala vizuálně demonstrovat dvě akční cesty: buď Mizení (postupné odstraňování existujícího problému, např. PET lahví z moře) nebo Přidávání (postupné budování řešení, např. sázení stromů). Řešení muselo být inovativní a transparentně propojovat každou DMS s okamžitým vizuálním dopadem.






Proces :
Pod vedením Richarda Stiebitze jsem navrhla obousměrnou mechaniku "The Dot-to-Dot Impact". Koncept byl založen na vizuální siluetě vytvořené z tečkovaných čárek, kde každá čárka odpovídala jedné zaslané DMS. Tato šablona je plně reverzibilní: byla testována na odstranění problému (mizení siluety spícího bezdomovce), ale je stejně funkční i pro budování řešení. Pro vizuální důkaz adaptability jsem připravila i ukázku na ekologický problém PET lahví v moři.
Výsledek :
Tato adaptabilní mechanika se stala příkladem vizuální inovace v sociálním marketingu. Koncept okamžité vizuální zpětné vazby transformoval pasivní dárcovství do interaktivní, transparentní zkušenosti, která dramaticky zvyšuje angažovanost. Projekt potvrdil sílu koncepčního myšlení v agentuře Wunderman Praha a získal prestižní cenu Golden Drum v sekci OpenAD. Jelikož se jedná o koncept stvořený pro open-source využití, vyzývám jakoukoliv charitativní organizaci, aby tuto vizuální mechaniku volně převzala a použila pro transparentní komunikaci svého dopadu.



další projekty
Idea making
Case Study: The Dot-to-Dot Impact: Every SMS, One Less Dot
Adaptabilní vizuální šablona, která proměňuje Dárcovské SMS v okamžitý viditelný dopad
Rok :
2014
Kategorie :
Social
Klient :
Wunderman
Délka trvání :
4 týdny



Zadání & Cíl :
Zadáním (v rámci Wunderman Praha) bylo vytvořit inovativní, univerzální mechaniku sociálního dárcovství, která by byla vysoce transparentní, emotivní a adaptabilní na široké spektrum sociálních problémů. Cílem bylo navrhnout technicky jednoduchý vizuální systém, který by jasně demonstroval přímou úměru mezi drobným příspěvkem (DMS) a jeho viditelným dopadem.



Výzva :
Primární výzva spočívala ve vytvoření univerzálně adaptabilní vizuální šablony pro charitu. Bylo nutné prolomit bariéru pasivity a navrhnout takovou mechaniku, která by dokázala vizuálně demonstrovat dvě akční cesty: buď Mizení (postupné odstraňování existujícího problému, např. PET lahví z moře) nebo Přidávání (postupné budování řešení, např. sázení stromů). Řešení muselo být inovativní a transparentně propojovat každou DMS s okamžitým vizuálním dopadem.






Proces :
Pod vedením Richarda Stiebitze jsem navrhla obousměrnou mechaniku "The Dot-to-Dot Impact". Koncept byl založen na vizuální siluetě vytvořené z tečkovaných čárek, kde každá čárka odpovídala jedné zaslané DMS. Tato šablona je plně reverzibilní: byla testována na odstranění problému (mizení siluety spícího bezdomovce), ale je stejně funkční i pro budování řešení. Pro vizuální důkaz adaptability jsem připravila i ukázku na ekologický problém PET lahví v moři.
Výsledek :
Tato adaptabilní mechanika se stala příkladem vizuální inovace v sociálním marketingu. Koncept okamžité vizuální zpětné vazby transformoval pasivní dárcovství do interaktivní, transparentní zkušenosti, která dramaticky zvyšuje angažovanost. Projekt potvrdil sílu koncepčního myšlení v agentuře Wunderman Praha a získal prestižní cenu Golden Drum v sekci OpenAD. Jelikož se jedná o koncept stvořený pro open-source využití, vyzývám jakoukoliv charitativní organizaci, aby tuto vizuální mechaniku volně převzala a použila pro transparentní komunikaci svého dopadu.





